Uncategorized

Jika Itu..

Hai.. Salam Semua.. Abaikan jek gamba aku yang tengah tersengih lebar tu… Shuwa tengah mood nk balik darat ni!!

Hurm.. ape ye nk diconteng-conteng kat blog aku ne yang dh x frequently update by me neh? idea byk terapung-apung dalam minda la..

tapi nak luah di blog??? payahnya…Sepanjang trip kali ne, aku dh terlepas 2 perkahwinan kawan MRSM aku. Selamat Menempuh Alam Perkahwinan buat KERIE & pasangannya yang majlisnya diadakan di Hulu Langat dan Nordin& pasangannya yang berlangsung 3 ari lepas di Kuantan Pahang.. Dan banyak juga majlis yang laen yg x dpt aku hadir umpamanya, kawan matrik (Fauziah), Pertunangan Farah, Pertunangan Su Anne, Pertunangan Fizah dan sewaktu dengannya. Kalau aku ada di darat, insyallah aku akan hadir hari tu.. Harapnya, xde yang berkecil hati sebab aku x datang ke majlis. Aku dh mintak maaf awal2 di FB sbb ketidak hadiran aku… Dan yang akan berlangsung ujung bulan March, rakan seMRSM, Esma& pasangannya juga, x dpt aku hadir setelah ditilik2 jadual rotational aku di offshore ne.  Kecewa pun ada. Nak wat cmner, jadual x bleh di arrange tuk tuka.. risau pun ada, kalo ada yang berkecil ati, x mo datang ke majlis aku nnti… duh!

Sana kahwin, sini kahwin.. Adakah risau? Adakah berasa pelik?

Tu la namanya perubahan tangga kehidupan. AKU? Masih pilih untuk tidak berkomitmen. Biar la aku berkomitmen dengan mama dan ayah.. x lupa juga berkomitmen tuk adik-adik. Aku lagi cenderung tuk beli barang apa yg x cukup tuk rumah family. Cenderung memberi nasihat tuk adik-adik. Membawa adik-adik bersiar-siar. Membeli adik-adik aku apa yang mereka mahu.. Suka dipow oleh adik-adik tuk makan MCD..  Bersungguh-sungguh di kedai buku, memilih buku tuk adik kimi. Dan akhirnya, memborong buku yg banyak tuk latih tubi di rumah.. Masih lagi x reti kerja-kerja dapur. Masih lagi di bebel oleh mama. Masih lagi gila-gila ngn adik-adik yang x matured. hahaha.

Masih lagi keluar lewat malam dengan kawan-kawan, menonton muvee.. berkaraoke.. Boleh hang out dengan ramai laki. But for me, I still choose to be single.

Even, u knoe right? from my FB.. About the pilot(mak ngah recommendation)… Again, I’m saying dat, aku blom bersedia tuk semua itu.

Cme di sini, ada seorang abang di sini yang ada memberi aku nasihat. Biar la aku pangggil dia sebagai Abang Shabari. Abang Shabari ada nasihatkn aku, tuk buka hati aku. cuba tuk berkenalan2 dengan siapa2 yang ahli keluarga kita cuba perkenalkn dekat kita.

Cuba buka hati untuk berkawan-kawan. Kenapa perlu di tutupkan hati tu? Selalunya, pilihan orang tua, pilihan yang baik. Jangan salah kan orang tua kita yang mencari-cari kan jodoh. Jangan salah kan mak ngah yang mencari jodoh untuk aku. Mungkin ada la sebab mak ngah carikkan. Mungkin perbualan adik beradik, antara dia dan mama. Mungkin orang tua riso, lagi-lagi anak sulung perempuan.. Dan macam2 la nasihat yang di beri. Aku angguk2 geleng2…

But lately, a lot of man at here asking me..

“Cincin dekat jari tu , cincin tunang ke? ke cincin kawen”

cme, cara setiap orang bertanya berbeza.. uish..kalo la dengan cara tgk jari ade cincin, orang x mo kaco dah.. bahaya la pulak kalau jari manis ne dpakai cincin kn? hehehe..  Kelakar pula di fikirkan.. 1 jek ayat aku pegang, KALAU ADA JODOH, X KE MANA. 

Cuma aku kadang-kadang hidup dalam kenangan. Tapi, aku tetap kuatkan hati dengan mengatakan.. KENANGAN MANIS ITU CUMA UNTUK DIKENANG WAHAI ASHURA, BUKAN UNTUK DI ULANG. Ya Allah, Kuatkan Hati Ini.

Apa-apa pun, Selamat Berjuang Dalam Hidup kawan-kawan semua!!

Adios, Chopper aku esok jam 1 tgh hari, tiba di daratan miri jam 215 tgh gtuh.

Gewd Nyte!

13 thoughts on “Jika Itu..

    1. cincin suke2… hahaha..
      soalan yg kerap kali di aju dkt aku.. oleh ramai laki yg bbeza. smpi ada yg swuh tgglkn, tkut x de nk usha.. apela…

      bg aku, kalo brani, tya la tuan diri tu sndrik. bawu r machooo!~ wuhuuu!!!

    1. ish jen.. tp jen sbb jauh . tgh blaja.. shuwa lak, sbb keje.. tp bler pkey2 in same situation jugak kn.. hmm… jen3.. nnti kalo shuwa kawen, jen datang ye… hahaha.. klako..

    1. ish.. komen bnde yg x bkaitan ngn entry… hahaha.. ko nk pki google wt pe sab? kasik ilang silau ngadap PC ye..

      bab berseri & jelita tu.. mcm x btul jek.. matahari kuat naaaa kt laut. tu yg bersilau.. bkn berseri… wuu!~

      anyway beb, ade 1 brita baek aku nk share…. tp ne pasal aku ah… ko mesti x caya… smua tjadi, semalam beb!!! tp lom official..

    1. ne congrats tuk kahwen ka…?
      congrats brita smlm?
      ai moon… slagi blom ada hitam puteh.. x leh ckp apa la.. ada itam puteh, akan aku terbang ke kelantan betemu kamu demi meraikan kejayaan..

      doakan aku ah moon.. kawan2 aku smua positif, mmg support mmbe… chuyunk sama kawan2 aku smua…

  1. ntok brita smlm lar weyh..xkn kawen plak kot..sjak ble ko kawen???\

    kalo ko kawen xjmpot aku, aku xrsau..sbb msti cikta gtau aku gak..hahahah

    1. yo la.. cikta.. cikta..
      hahaha… dh ade rules bawu woo… oleh kerana, almari aku pnuh ngn blouse2 n baju2 kurung….

      tp tiap kali blk muar, aku pki tshirt + jeans kn?
      makanya, stiap kali kluar umah… x kire la p amek kimi skola… p kedai… blk dr PG ke muar.. nk ke PG dr muar.. gua kne pakai baju kurung…. waaaawaaa..x pon blouse2 yg blmbk tperap tu. wawawa …lotih ah cmni

Leave a Reply

