Uncategorized

Twenty Ten [2010]

dewi.erin.nurul

Bangun aja dari tido esok, mungkin aku akan kata…
Owh! aku dah ttido selama  setahun..
Mana x nya, bangun2 je aku dh bralih ke tahun 2010.  dan aku masih di tengah2 laut. Naseb baek, trip kali ne aku bteman kn 2 wanita…
kalo x aku sowang2 jek ppuan d tgh laut ne … whut la wehy!!  
Usia aku makin meningkat. bukan usia aku je.. usia2 korang jugak mningkat sama.
Bila dh berada di awal tahun ni, ramai yang akan cuba menilai sgala apa yang di buat sepanjang tahun sebelumnya. Aku nak juga nilai ape yang aku dh wt tuk 2009.

Untuk diri aku, 2009 itu cukup penuh dengan pengalaman hidup yang x mungkin dapat di bayar dengan wang ringgit. Ya, pengalaman hidup itu, ibu kepada segala kejayaan. Sayangnya nak tinggalkan 2009.

Kalo orang lain mahu putar kn roda dan kembalikan tahun 2009 dengan alasan nk perbetulkan kesalahan. Oi.. Oi.. X yah la.
Cuba kita admit je ape yang dah berlaku dan cuba improve kan diri di 2010 ni. Aku cukup bersyukur dengan apa yang Allah berikan pada aku di 2009. Dan aku akan sentiasa terima segala rezki dan pentunjuk yang cuba diberikan olehNya dengan redha.  Bila aku sedikit resah dengan kehidupan aku, aku try to put my self by other people’s shoes dan akhirnya, aku membuat konklusi , “sgala apa yang aku dapat lebih baek daripada mereka yang lain”. Dari ctuh, aku tahu erti SYUKUR.

2009, aku berusia 23 dan akan beralih ke usia 24 di 2010.  Masih muda kawan-kawan!  Banyak lagi benda yang belum aku terokai.
Aku mahu berasa puas di usia muda ini dengan kejayaan-kejayaan yang bakal aku kejar tapi tetap dengan pertolongan dariNya dan disokong dengan doa Mama dan Ayah.  Kadang-kadang aku riso jika jalan yang aku pilih ini salah. Tapi insyallah, ALLAH tahu nasib setiap manusia itu. Dia x akan uji manusia itu, jika manusia itu x dapat membawa ujianNya.  

Cuma, aku mahu jadi lebih matang di usia 24. Mama keep worried , sbb aku x matured.  x reti lemah lembut..  x dressing cm anak2 gadis sunti yang die ske tengok…
Aku mampu gelak aja. Ya! Mak kita lebih kenal kita dari orang lain.
Ye CIK TA…. anak makcik ne akan brubah d 2010. Owh ya! Terima kasih kepada sahabat-sahabat yang merangkap pendengar setia segala kisah aku di 2009.  walopon kamu2 smua bukan tukang psycho ,  tapi aku cuma mahu teman yang setia mndengar..harapan aku cuma kamu mndgr luahan aku. Jika aku mndpt nasihat2 yang boleh aku katakan kretif dan kritis tuu.. akan aku anggap 1 advantage. Ye la. Suda la di gunakan sebagai pendengar setia yang x berbayar.
Tapi sebagai seorang shabat, kamu2 smua suda menjalankn tanggung jwb sbg sorang shbt yang bole d  beri thumbs up!!!

azam aku tahun ni..
MAHU MENJADI MANUSIA BERGUNA.
ok dh la… aku nk tido.. sok kol 5 pagi aku dh ade briefing keje.

slamat malam semua!

10 thoughts on “Twenty Ten [2010]

  1. yup sab! of course dear..
    panjang kan langkah ke depan….

    boss ko nk amik owang lagi x? sbut2 cket nama aku…. leh keje sesama ageh… kter wt team baru…
    team2 makcik2… hahaha

  2. happy new year zul…
    amin..
    tapi aku kejar pengalaman bro…

    tu lg ptg.. duet ptg jugak…
    tp berpadan la ngn keje yang aku wat…

    takut jika di hisap oleh Allah tentang Keberkatan mencari rezki… uih tkut…
    ye la.. rezki tu.. kita makan.. jadi darah daging.. wiso juga kalo x berkat….

    smoga smua owang dapat rezki yg berkat..

Leave a Reply

