Uncategorized

What U Give, U Will Get Back

dewi-he has gf

Dalam dunia ini, perkara yang aku paling aku mahukan ialah keberkatan dalam hidup..
Dalam apa jua perkara, sama ada perjuangan hidup mahupun perjuangan sesebuah  hubungan.. Namun, aku sentiasa mengawal diri daripada melakukan perkara yang bisa membuat orang tersinggung, berkecil hati. Demi kebahagiaan yang laen, aku rela mengorbankan keseronokkan yang aku kecapi dloo. Kerana aku tahu,  orang slaloo bilang, dunia ini umpama roda, kadang2 di ats, kdg2 di bwh.. dan paling aku takuti adalah KARMA… oleh itu, aku cuba berlaku baek pada semua orang walaupun, x memuaskan hati semua orang 100%..

tapi percaya lah! di sebalik perngorbanan itu, pasti ada sirna-sirna keberkatan..
iman aku di duga sehari dua ini dengan pelbagai perkara.. housemate aku yang excident.. btapa masin mulut aku bila mngatakan, die akan dpt blsn dr tuhan cash2.. dan itu juga terjdi pada ahad aritu.. tapi yang cdehynya, die  masih x dpt ptunjuk kenapa tuhan masih slmat kn die.. tuhan masih syg kn die… kalo lps ini, dia masih dgn perangai lama.. aish.. biar tuhan sndrik ukur sgala amalannya… aku dh penat bersyrah dgn dia… umpama mnjirus air di daun keladi aja…

dugaan kedua yang ku alami, pabila aku terkcoh2 ke hospital, kerna brita excident itu, aku dpt sms dari DIA lagi..  aku twus nek angen smcm aja.. ya…. b4 neh. ada 2 sms dr dia… aku x thu samada aku rimas atau tidak dgn sms itu.. tapi, aku adalah ASHURA..

ASHURA yang x akan jilat ludahnya sndri… aku suka kau sms aku.. tp dgn erti kata yang laen.. aku risau ketulusan mu dengan pacarmu..  lagi skali aku katakan… kita perlu jauh.. dan x perlu bhubung.. aku khuatir, jika kita mula rapat, walopon mnjalinkn persahabatan yang ikhlas [seperti yang kau katakan..]…  Biar aku blaku jujur aja.. Mana mungkin, orang yang punya hati, punya rasa sayang pada kamu, mahu turn back phubungn itu.. mnjdai sahabt yg ikhlas.. mari la bersikap rasional…

aku pohon dr kau, walopon kita berhubung.. berjauhhan.. tolong doakan perkara yang baik2 untuk aku… doakan aku mampu tersenyum gembira sprt mana tika aku bsama kau.. itu saja yang aku pinta dr kau..

owh.. aku mencetus kn entry jiwa kaco lagi..
whut u give u get back

buat teman aku yang mahu menolng aku, dengan mmbantu DIA bebaek ngn aku..
aku appreciate ptolongn mu teman..
tapi aku x mahu pisang berbuah dua kali…

aku lebih rela bulan merindukn matahari daripada
terpkasa mungkir janji ku pada kekasih bulan…

p/s: lagu yuna- dan sebenarnya… sprt memerli aku….
yosh~

kamu
buat kamu,
jangan nakal2…

setia kat awek awak.
udah2 zmn nakal2 awak tu..

11 thoughts on “What U Give, U Will Get Back

  1. yup..org slalo ckp..life must go on..how??..berat mata memandang, berat lg bahu memikul..cannot go on cm2 je kan..ketabahan kena ada..kesabaran kena jaga..semoga di atas sana membntu kta..

    hukhuk T_T (ak jugak keciwak)

Leave a Reply

