DIALOG DIRI DEWI

bukan mengungkit, tapi menilai diri

kadang-kadang kita kena toleh ke belakang..
supaya, kita tahu sejauh mana kekuatan kita sekarang..

bukan mengungkit, tapi menilai diri..
bukan menyalahkn, menunding jari ,, tapi menyedarkan hal2 yg lps, yang suda terjadi..

skuwang2 nya, aku bukan lari dari masalah.. aku face dengan masalah..

AKU BOLE LARI SEJAUH-JAUHNYA..
tapi, aku masih di sini.. tersenyum dengan mu lagi…

kun faya kun.. ya allah, kuat hati aku semula…
aku ingt, aku suda tampal seelok2nya hati ini,
cebisan koyakkan hati ini, mengoyak semula..

hati aku, x sekuat mental ku..
pikir ku, lebehy baek aku lari jauh-jauh….
x payah mencari aku lagi..
mungkin itu sbnrnya yg terbaek..

kawan2.. mungkin ko muak dgn crita ku ini…
tapi hati ini berulang lagi…
bukan x mahu menerima hal yg tjadi..
bukan x mnyedari zmn yg terlewati.

tuhan, terima kasih kerna masih memberi ku kesempatan..
bersamanya, ku rasa idup ini indah..
namun bila waktuku telah habis dengannya
ku harap biar hubungan ini dalam kenangan..

maap yang ku pohon..
aku harus jauh..

salam..
ashura yang kau kenali dulu…

11 thoughts on “bukan mengungkit, tapi menilai diri

  1. erk… bole kot d anggap bgtu..
    slamat dtg ke bulan baru..
    slmt berujung tahun..

    dh nak masuk ke 2009…
    hampir setengah thn ittew, aku bersama kau sab…

    mungkin lagi… jika takdir ilahi..
    rezeki itu ada d sana..

    kita kekal bersama…

  2. huhuhu.. kau suka kata-kata aku itu?
    huuu~
    masanya akan tiba inda.. kelmarin moon mnyebut pasal jumpa ramai2(gathering)

    tringin pula ke penang…
    tapi jnji kita, ke kuala lumpur dulu bukan?

    tggu laa…
    tggu ya..
    aku akan dtg…

  3. hai neddy…
    hurm.. bila aku baca smula entry neh…
    rasanya.. bahasa aku kurang d sana sneh..
    aku bukan jns pndai berbahasa…

    nukilan tu tertulis bila hati ni..
    btul2 tersentap…
    cakap la aku jiwang ke ape ke…
    tapi..
    aku masih mahu menyampaikn ape tersurat di hati waktu itu

    dan aku masih lagi mampu mengharung diri ini…
    seperti aku katakan ittew,

    aku mahu pergi jauh..
    jauhhh dr dunia sebelom ini..

    doakan aku tabah, mengharunginya..

  4. “kadang-kadang kita kena toleh ke belakang..
    supaya, kita tahu sejauh mana kekuatan kita sekarang..”

    kereta punya cermin pandang sisi & cermin atas. so kita boleh tgk belakang.

    senyumlah untuk kuat. 🙂

  5. yaaaa…
    terima kasih blitzizni

    aku mahu coba berkorban.. korban seadanya..
    aku x saba tunggu hari raya korban…
    mahu isytihar kn pengorbanan yang bakal aku lakukan…

    berkorban demi yang tesyang adalah berbaloi bukan..

Leave a Reply

