DIALOG DIRI DEWI

Aku Yang Bernama Ashura

Aku yang bernama Ashura..
Tidak tahu cara berekpresi dengan situasi dirinya..
Tidak tahu tersenyum bila hati ini rasa gembira..
Tidak tahu bersapa kerana suka..

Hati Ashura tersenyum bahagia bila tahu kedatangan mu
Hati Ashura terasa ingin sangat berjumpa kamu
Hati Ashura berbunga-bunga gembira teringatkan kamu
Hati Ashura sangat menantikan pekhabaran dari kamu

Kamu.. orang yang Ashura nantikan kedatanganmu
Kamu.. hadir tanpa memberi tahu Ashura dahulu
Kamu.. membuat Ashura berasa kamu x seperti dulu
Kamu.. membuat Ashura rasa terpinggir kerana tindakanmu..

Hati Ashura mencari alasan untuk mara
Hati Ashura tahu, Ashura mara tapi menanti
Hati Ashura mencari alasan untuk membenci
Hati Ashura tahu, Ashura benci tapi sukar dimengerti

Kamu kata.. Kamu saja datang mengejut untukku..
Kamu kata.. Kamu saja mahu buat kejutan untukku..
Kamu kata.. Kamu x mahu aku hilang2 dgn kdatangn mu..

Aku kata aku mara pada kamu, ITU TIPU
Aku kata aku x mahu berchatting dengan kamu, ITU TIPU
Aku kata aku x pandang kamu, ITU TIPU

Aku yang bernama Ashura berfikir-fikir..
Kenapa aku asyik mencari salahnya..
Kenapa aku asyik mara padanya..
Kenapa aku malas menegurnya..
Kenapa aku buat tahu sahaja..

Jawapannya 1 sahaja..

Ya!! Aku rindu padanya!!

Kerana rindu, aku mara padanya…
Kerana rindu, aku memandangnya dari jauh sahaja.
Kerana rindu, aku ego x mahu bercakap dengannya..

Hurm..Hari sudah berlalu..
Aku jatuh kerana ego ku..
Akan ku tunggu bersua lagi denganmu…

Di hari lebaran ini nnti…

hoyeah2.. hahaha.

penat aku mengarut…
Kamu yang bernama AMRI BIN ARIP..
Datang tanpa btaw ape2…
Datang kerana kejutan katanya…
Datang kerana x mahu ada yang mhilang2,katanya.

Wehy ALONG..aka Amri aka meri aka Am… aka kamooo, aka budak senget, aka budak gemoks!!!
Gerammmmmmmmmmmmmnye ngn die neee..
Datang x btaw adik die ni ek.. sampai hati… blah laa!!
KEJUTAN KONON!!

Heee~ kad ghaya tahun lps dari along [erks dlm ati jek..] dan ASHURA menuntut kad ghaya thun neee~ weekk!

p/s: x ske kejutan.. dan x slamanya akan hilang-hilang…
p/s/s: ini ALONG saya sampai bila-bila.. [x de lebehy, x de kurang]

10 thoughts on “Aku Yang Bernama Ashura

  1. hu~ aku dh tahu mana sumber sajak ittew… hu~ upernye.. ade lagi otai..yang buat puisi… uih.. aku jatuh chenta sama puisi… kalo ko tahu siapa die.. ko kagum dengan cinta die pd sang kasih… cinta dia pada keluarga… cinta dia pada tuhan.. besh.. huu~ mahu tahu? SKYPE atau YM aku.. huuu~

Leave a Reply

