DIALOG DIRI DEWI · MASA DEPAN DEWI

Ramadhan & ujianNya

yerp.. kita berada di bulan ramadhan.. arine suda menjangkau 2 ramadhan.. alhamdulillah… puasa ramadhan pertama semalam dapat dilaksanakan dengan sempurna.. yerp.. aku berada di muar.. bepuasa bersama keluarga.. bersahur bersama.. berbuka bersama.. patutnya aku hepi bukan? yerp aku hepi.. sepatutnya, aku masih berada di universiti terchenta.. dn di dalam perancangan bukan minggu ni aku pulang ke rumah..

yerp… aku buntu.. di malam ambang merdeka, aku masih menghadap koding yang aku rasa byk slh disana sini.. aku perbetulkan.. tapi umpama tikus membetulkan labu.. semakin worst aku punya system.. aku pon x tahu nk btulkan di celah mana… network universiti aku yang semakin meroyan.. menyakitkan hati aku..

aku ke dewan majlis pagi2 itu, untuk mengoogle ape yang patut.. tapi kata hati dh x tenteram.. aku nekad pulang ke muar.. yerp.. aku twus bergerak jalan … menahan bas.. tnpa aku sedar. aku bslipar toilet.. berbekalkan purse aku… aku smpi juga di muar. n bawu aku sedar.. IC aku ade di atas meja universiti ku… Ooo lpe.. aku bgerak ikot kata hati…

kerisauan makin memuncak apabila hati ni x tenteram.. x jumpa SV ageh… yerp. patutnya mggu lps aku jmpa SV.. mggu lps jugak pnentu layak ke x layak prsent.. arghh aku x jmpa ageh.. tp aku x konfiden nk tnjukkn hasil kerja aku… rumate2 aku kata ok jek tuk tunjuk… aku ngn pangai aku.. slagi aku x konfiden, aku x p tnjuk … aish… tp bler pkey2 kn balik.. bole jek tnjuk… yerp.. aku ikot kata hati aku kn..

hurm… arine. sptutnya,, aku nk p tnjuk.. tp aku rasa.. ade bnde yang aku bleh tmbh kn ageh… wiso juga sbb wt rules sndrik…. tkut sv mara.. sbb x jmpa die ageh… tp encik Sahli ok jek kot.. aku jek wiso lebehy2… hurm.. aku nk msg die jap ageh.nk ckp kt die.. aku nk tnjuk keje latest aku esok…doa2 smoga die ok jek kalo aku jmpa die esok.. insyaallah..

kerisauan suda dtg.. tido pon x nyenyak.. terjaga2.. tringat2.. aish.. sungguh x besh perasaan risau… kenapa org len bole relek2 ashura? ye ke mereka  relek??? dalam hati mereka.. sape yang tahu bukan??
srius .. aku bnci kerisauan… kawan2… cmne ni ek?

aku risau banyak perkara.. tapi yang aku lebehy risaukan psm aku ni.. due date dh dekat..risaunye laaa.. bagi kata2 semangat sket kt aku…plzzz…. plzzz.. plzzzz….. inikah dugaan dan cabaran ramadhan pada diri aku??

ape2 pon, SALAM RAMADHAN KAWAN2…

6 thoughts on “Ramadhan & ujianNya

  1. sabar ek ashura..tu kire cabaran psm la..skang ni risau sbab sistem xok lg..nnt risau nk present lak..ni baru prmulaan..yg pnting ko kene yakin ngn pe yg ko wat..tenang2..jgn wat keje time srabut2..all da besh =)

  2. yerpp~ tasya’s absolutely right~
    yg penting skrg, jgn serabut…
    oh ye..lagi 1, minda kena positif…. keep telling urself u can do it
    coz..
    U CAN DO IT!

    all the best 😉

  3. yerp kak noi! i can do it.. cme idea nk wt tu.. x smpi.. x pe.. kwn2 kat skeliling ade.. walo pon jauh, kita still bole tya idea smua owg kn… dats what fwends for rite? time susa sng bsma.. ecehhhh!

  4. huhuhu
    mmg la ikut kata hati…
    patut la status skype ko ‘apa kata hati’ ek hari tuh…
    huhuhu

    kalo ko tak sedar masa ko ikut kata hati ko, ko sedar2 ko tgh tak pakai baju cmna???
    hahaha
    samat bersliper jamban je…

    selamat berpuasa =p

  5. aish… ko ingt aku cm ko ke ak?? aish.. yg ske “belengging..” <– tahu x ayt ni?? x tahu tya owg n9 x pon melaka…

    aku tahu r.. ko slaloo x pki baju.. so, aku kn slalloooo berbaju ni x kesa ane.. kalo tndkn luar kawal aku tu.. sbb aku mmg slaloo memastikn aku pki baju… isk2… bln2 pose wt jahat…

    camat berpose tuk AK n temuaaa~

Leave a Reply

